Kalustamisen lähtökohtana on, että kaikki tuotteet ja tuotteiden hyvät puolet tulevat hyvin esille. Kalusteiden valintaan vaikuttaa liiketyyppi, liikeidea ja tuotteet sekä imago!
Kaluston tehtäviä on mm. säilyttää tuotteet hyväkuntoisina, luoda positiivinen myymäläkuva ja saada aikaan heräteostoja, helpottaa myyjien työtä.
Hyvä asiakaspalvelupiste on siisti, helposti lähestyttävä ja näkyvällä paikalla, tilaa jonottaa, työntekijän on helppo siinä työskennellä ja pakoreitit on otettu huomioon.
Tässä esimerkkipiirros lastenvaateliikkeeni kassapisteestä:
Valitsimme tunnilla myös kalusteita myymälään. Kuvat on Pikval sekä SP-extra Oy-yritysten kuvastoista.
 |
myymälään tulee pari pöytää, yläpöytä olisi valkoinen ja alapöytä oranssi. |
|
 |
koreja tulisi kassan läheisyyteen, josta asiakkaan on mahdollista tehdä heräteostoja. Värinä valkoinen. |
|
 |
Myymälään tulee pari pukukoppia. Väri olisi oranssi, ja paksut valkoiset kangasverhot eteen. |
|
 |
Seinille tulisi mm. lasihyllyjä, joihin saa kivasti lasten värikkäät vaatteet esille. Seinille tulee myös pidikkeitä, joihin voi hengaroida paljon vaatteita. |
 |
Myös jotkin tällaiset keskilattiatelineet voisivat olla kivoja.Telineeseen saa hengaroitua sekä viikattua esim. uutuustuotteet hyvin esille. Hyllyt valkoiset tai lasiset. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti